Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, January 17, 2007

Blog Tag

door Keesjemaduraatje
er is in de Blogosphere een estafette gaande, waarbij een blogger steeds vijf anekdotes over zichzelf vertelt en daarna vijf andere bloggers noemt aan wie hij het stokje doorgeeft. De Blog Tag was al in de reclame- en marketingwereld en is via de "Erven van Gogh-Beweging" (Peter Breedveld, Gregorius Nekschot, Hoeiboei  en Geraas in Stijl), naar mij toe gekomen.

1) Door de vijf webloggers te noemen waarvan ik graag wil dat ze doorgaan, verraad ik tevens welke weblogs ik elke dag lees. Vreemd genoeg zijn dat vaak linkse websites. Mijn eerste anekdote met onthullingen over mijzelf beschrijft dan ook de weblogs die ik dagelijks lees:

Linkse sites die ik dagelijks lees:
- Anja Meulenbelt
- Stan van Houcke
- Rooieravotr
- Indymedia
- Eurodusnie
(Dat zijn achtereenvolgens een marxistische feministe, een anarchist, een trotskist en nog een anarchist. Dus heel goed gemelleerd. Maar ik begin in te zien, dat ik behoorlijk verknipt ben.)

D66 sites die ik bijna dagelijks lees:
-Amerika
-Periscoop op
-Salima Belhaj
-Ricardo Kamperveen
(Dat is van een Nederlander, een Indo, een Marokkaanse en een Surinamer. Ben ik nu politiek correct of niet?)

Vrijheidsminnende sites:
-Hoeiboei
-Peter Breedveld

-Lucaswas hier
-Gregorius Nekschot
-Michiel Mans
-Geraas in Stijl

Sensatiesites:
-Geenstijl
-Volkomenkut

2) Keesjemaduraatje is ooit bijna de pijp uitgegaan door een maagbloeding te krijgen in een bergachtige streek in Tunesie, waar geen ziekenhuis in de buurt was. Na een weekend met veel jenever drinken, zang en dans, in een zomerverblijf van de Vrije Universiteit in de heuvels van Ain Draham, moest ik opeens braken en zag rode sap op de rotsen liggen. Ik dacht: we hebben toch geen tomatensaus gehad vandaag. Maar het was bloed.
Na een urenlange tocht in een auto over stoffige zandwegen, belandde ik in een ziekenhuis in Beja. De ziekenbroeders maakten er ruzie om wie mij drie keer daags een injectie met vitamine, voor bloedstolling, in mijn kont mocht geven. Een van hen deelde mij vrolijk mede dat ze al aan het bloed inzamelen waren voor mij. Bloedgroep AB+. Nee!! riep ik. Het moet AB- zijn. Dat is ook goed zeiden ze. De ziekenbroeder waren preuts. Ik moest gewassen worden, maar naakte lichamen daar deden ze niet aan. Dus dat werd heel ingewikkeld met lakens erover heen gedaan enzo.
In het ziekenhuis werd geen eten verstrekt, zodat ik van de familie van een naast mij op de kamer liggende stervende scheich eten gevoerd kreeg, dat vreselijk scherp was. Slecht voor mijn maag.   
De Tschechische arts moest eigenlijk een open hart operatie uitvoeren, maar die werd elke dag uitgesteld. Zo kwam ik gelukkig ook nooit aan de beurt. Na vier dagen reisde ik per vliegtuig af naar Nederland, waar mijn vader en mijn jongste broer (de moslimbroer) mij afhaalde.

Morgen ga ik door met de overige drie anekdotes. De webloggers die ik nomineer om de Blog Tag van mij over te nemen zijn:

De man die in zijn eentje een demonstratie voor meningsvrijheid organiseerde en daarbij bijna werd aangevallen door anarchisten. Je moet er maar op komen: Michiel Mans

De man die het begrip "participerende journalistiek" niet alleen in praktijk bracht, maar zelfs het participerende onderdeel van de uitdrukking een geheel eigen wending gaf door de demonstraties naar bepaalde doelen te leiden: Stan van Houcke

De kraker/activist van het Leidse krakersbolwerk "Linkse Kerk", die zo redelijk is, dat hij bij D66 een hele goede beurt zou maken, maar dat ontdekt hij pas over 20 jaar: David Vervoort

Amerika kenner en D66 criticus, tevens lid van het D66 Platvorm Internationale Veiligheid en Defensie (ik zeg Uruzgan, ik zeg Armeense genocide): Frans Verhagen

De homosexuele trotskist met sympathie voor het lijden van het Palestijnse Volk (sommige dingen moet je niet proberen uit te leggen) : Rooieravotr

Ik zal de heren bloggers van hun rechten plichten op de hoogte brengen, via mail en op hun reactiepanelen, wat nog moeilijk wordt aangezien ik bij Stan gebanned ben en Frans Verhagen geen reactiebog heeft . Maar je moet toch wat.

No comments: