Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, January 13, 2007

X-factor

door Keesjemaduraatje
vandaag was ik weer eens bij de kapper en opeens herinnerde ik mij wanneer ik daar voor het laatst was: Vlak voor het D66 congres in oktober. Lang geleden dus. In oktober vertelde ik aan de kapster dat ik naar een congres van D66 ging en voor haar was ik dus ook al een beetje een politicus. Ik realiseerde me toen hoe ver de politiek van de gewone burgers afstaat. De doorsnee kapster weet er weinig van. Maar deze kapster weet dan weer meer van andere dingen, zoals de X-factor.

Vandaag gaat de kapster naar de liveopnames van de X-factor in Hilversum en ze vertelde mij dat ze de kaartjes gekregen had van haar vriendin. Maar er was een probleem, want de relatie met die vriendin was niet meer zo goed. Vanavond gaat ze het uitmaken. Ze vroeg ook aan mij of ze dat het beste vanavond in de auto op weg naar huis kon doen, of morgenochtend. Tsjaa , daar zit je dan met je goede gedrag en een academische opleiding. Dat soort dingen vertellen ze je niet op de Vrije Universiteit, wanneer je een relatie het beste kunt beeindigen. Ik vroeg of ze niet een week kon wachten, want het is zo zielig voor die vriendin als ze net die kaartjes heeft gekocht en gezellig naar de X-factor gaat met de kapster.
Nee, dan moet ze een week lang doen alsof en bovendien kan ze nog een leuk weekend hebben als ze het nu al uitmaakt. Een leuk weekend. Als je net een relatie hebt uitgemaakt.
Dus als je een huilende vrouw in het publiek ziet vanavond, dan weet je hoe dat komt.

1 comment:

Ariël Bruéns said...

Misschien een idee om de avond af te wachten ? Soms kan een uitje heel verhelderend werken.