Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, August 17, 2007

Wantrouwige Gedachtes

Door Keesjemaduraatje
"Elvis leeft verder, bij Veronica", dat is ongeveer de strekking van de kreet die ik nou al een gehele avond op de TV heb mogen horen. Er was een wedstrijd over wat nou de beste Elvis Song ever is en dat ging op de bekende wijze. Er wordt een stukje muziek gedraaid en dan praten er allerlei wannabees doorheen en zeggen dingen die helemaal niet waar zijn of alleen maar goedkope meningen van mensen die iets willen zijn in de showbiz, maar niets kunnen. Sorry dat ik het nu even zo hard moet stellen. Op het Staatsjournaal wordt al volkomen foutief en misplaatst beweerd dat "The King" aan een overdosis is gestorven. Dat is niet waar. Elvis had een verstopte dikke darm en dat is op zijn slagader gaan duwen en toen kreeg ie een hartstilstand.

Elvisnixon
Elvis met President Nixon, die hem tot Drugsbestrijder benoemde!! en bij welke gelegenheid Elvis de President een WO II Colt 45 cadeau gaf.

De winnaar van de wedstrijd werd het lied "Suspicious Minds" (Wantrouwende Gedachtes) en dat is ook wel weer typerend, dat de man die de ontrouw bijna heeft uitgevonden en in zijn beste tijd elke nacht met een andere vrouw het bed deelde, behalve met zijn eigen vrouw, want die heeft hij na de geboorte van zijn dochter niet meer aangeraakt, dat die man dus, begint te zingen over dat zijn vrouw niet van die wantrouwende gedachtes moet hebben. Maar dat vonden de gasten van het Veronica programma ook wel weer zijn charme hebben.
Voor jullie, speciaal op dit weblog, want voor Keesjemaduraatje is "De Koning" nog lang niet dood en op dit weblog leeft hij verder, de vertaling van Suspicious Minds:

we zijn verstrikt geraakt in een val
waar ik niet meer uit kan komen
want daarvoor hou ik te veel van je, liefje

waarom zie jij niet
wat je me aandoet
wanneer je geen woord gelooft van wat ik zeg

we kunnen zo niet langer doorgaan
met die achterdochtige gedachtes
en we kunnen onze dromen niet bouwen
op achterdochtige gedachtes

dus als er een oude vriendin die ik ken
even aan komt lopen
zal ik dan nog steeds achterdocht in je ogen zien ?

daar gaan we weer,
je vraagt waar ik ben geweest
jij wilt maar niet inzien
dat deze tranen die ik huil gemeend zijn

we kunnen zo niet langer doorgaan
met die achterdochtige gedachtes
en we kunnen onze dromen niet bouwen
op achterdochtige gedachtes

oh laat onze liefde toch standhouden
of droog de tranen in je ogen
en laat zoiets moois niet zomaar doodgaan

want lieverd , je weet toch
dat ik nooit tegen jou heb gelogen
Mmmmm yeah yeah

No comments: