Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, July 25, 2008

Blijf daar maar

Door Keesjemaduraatje
Aan de IP-adressen in mijn systeemlog zie ik waar jullie nu allemaal op vakantie zijn. In Italië, Spanje, Israël en in de Verenigde Staten. Jullie vragen je misschien af hoe of het is in Nederland, nu jullie er niet zijn. Nou prima. Er staan geen files. Het weer is goed. Er komt niets bijzonders op de Teevee. Het kabinet is ook op vakantie, dus geen gekke arrestaties en verhoren. We kunnen wat mij betreft nog even zo door gaan.

Neuroten Peter Breedveld is ook op vakantie en meldde een week geleden voor het laatst iets uit San Sebastian. Dat ligt verdomd dicht bij Marokko het zou mij niets verbazen als Peter er nog even langs ging om wat islamitische sfeer op te snuiven.

Mevrouw Hoeiboei ergert zich nu ook al aan meisjes die een legging of een spijkerbroek onder hun jurkje aantrekken. Ik heb vandaag even gechecked in Amsterdam, maar ik heb niets bijzonders kunnen ontdekken. Misschien was ik in de verkeerde buurt. Bickerseiland. Mevrouw Hoeiboei is bezig haar artikelen allemaal op blogspot te verhuizen en ik hoop zeer, dat ze mijn artikelen eindelijk eens van haar site afgooit. Als mensen niet meer van mij houden, dan hoeven ze ook geen stukken tekst van mij meer te hosten.

De vrouw wiens naam op dit weblog nooit meer genoemd mag worden (dvwnodwnmgmw), heeft mij al langer dan een week niet opgebeld en dat is prima. Ik wordt er ook een beetje gek van als mensen mij opbellen en me vertellen dat ik dom ben. Ik ben ook een mens. Ik heb ook gevoel. Ook al weet ik dat meestal succesvol te verbergen.

Anja Meulenbelt zit thuis in Amsterdam te wachten tot haar man en de twee zonen van haar man uit Gaza mogen vertrekken. In de tussentijd zit ze te mokken, omdat er af en toe een artikel van Ratna Pelle, dat minder kritisch over Israël is, in de Volkskrant mag verschijnen. Mevrouw de Senator heeft natuurlijk nooit van diversiteit in de media gehoord. Ratna Pelle sprak ik voor het laatst in het Joods Cultureel Centrum te Amstelveen, vlak voor de verkiezingen van 2006. Ze is lid van Groen-Links en weet heel erg veel over Israël. Het doet haar pijn dat zoveel linkse mensen zo negatief over Israël zijn. Ze vond het vervelend dat ik de "rechtse" kolonisten van Judea en Samaria verdedigde. Dat was ook het enige meningsverschil. Verder een hele leuke vrouw. Jammer dat de Senator haar zo afkraakt.

Intussen kom ik de laatste tijd om twee redenen in verlegenheid door "Het Vrije Volk", ook wel het open riool genoemd. Ik schrijf soms op Het Vrije Volk, om een wat groter lezerspubliek te bereiken. Want weliswaar ben ik tegelijkertijd met Mevrouw Hoeiboei en Breedveld begonnen te bloggen, ik spreek nog steeds een zeer selecte "harde kern" van vrijheidslievende strijders aan, terwijl beide andere genoemde bloggers al het "grote publiek" hebben bereikt. Je moet maar zo denken: "Ik ben tenminste mijn principes trouw gebleven". In ieder geval staan er twee artikelen op Het Vrije Volk die beschamend zijn. Het eersteCollega is van Lodewijk Nasser, getiteld "Ter verdediging van de Serven". In dit artikel wordt gesuggereerd dat de Nederlanders en de Nederlandse media alleen zo negatief over Karadzic en de Serven zijn, omdat ze zelf in Srebrenica gefaald hebben. Ik wil er alleen maar even op wijzen dat de Serven onder het bewind van Karadzic duizenden Bosniërs hebben afgemaakt.

Het tweede beschamende artikel gaat over een topman van Fortis, die volgens de schrijver Micha Kat,  pedofiel zou zin. Aanstaande maandag dient er een kortgeding tegen de website, vanwege dit artikel. Misschien is het toch beter zelf een klein weblog te houden en je verre te houden van andere betweters en neuroten

8 comments:

Dirk said...

Dit weblog is een beetje zoals die stapel stencils met dat nietje erdoor. De inhoud zal vast heel goed zijn maar het ziet er niet uit. Ga eens iets aan layout doen of zo.

keesjemaduraatje said...

het is mijn stijl en het is goedgekeurd door de vereniging van burgerlijke mannetjes

LN said...

Dag Keesje,

Ik denk dat je de strekking van mijn betoog gemist hebt, namelijk dat het minder zwart-wit is dan de media doet voorkomen.

De Servische kant lijkt in deze zwaar onderbelicht. Nota bene VN-rapporten die slachtoffers aan Servische zijde belichtten, kregen amper de aandacht in de media.

Men is jager en prooi tegelijkertijd. Vandaar dat het stomste is wat je kan doen, is één partij al bij voorbaat schuldig verklaren.

Ik zal altijd aan de kant van de beschaving staan. Alleen erger ik mij aan de inconsequenties in de media. Dus 'Ter verdediging' slaat op die context. Het is dus advocaat van de duivel spelen, zonder zelf partij te kiezen.

Bas said...

Hallo Kees,
Wat je schrijft is meestal licht en prettig om te lezen ,
je opmerking over Karadzic ,duizenden doden op z,n geweten ,wat wij misschien vergeten,
vind ik nogal naïef in die veronderstelling van vergeten.
Ik was er niet bij ,dus weet, en vergeet ik absoluut niets.
Wat ik weet is mij voorgekauwd door krant enTV die nog met een koude oorlog mentaliteit aan het werk was die meestal als volgt ging ,een communist was altijd fout ,een anti goed.
Persoonlijk hoorde ik dat letterlijk in m,n ,verplichte diensttijd van een hooggeplaatste die ook niet wist waar hij het over had al pratende over de vreugde van het leven als een vrij mens.
De anti ,zoals de Islamitische Balkan bevolking ,werd dus tot slachtoffer gebombardeerd door deze media ,die ,om in Nederland te blijven ,noodgedwongen precies het zelfde verslaggeving doet in deze tijd.
De berichtgeving over Kosovo maakte het zelfs noodzakelijk dat een TV station vol met burgers
uit de lucht gebombardeerd werd door onze luchtmacht [ van welke religie was deze piloot ?]
Dat was ook een moordpartij !terwijl de slachtoffers letterlijk niets met Nederland te maken hadden.
Of is het net als met Pim/Theo/en de onder verdachte omstandigheden overleden oorlogsmisdadigers in Den Haag waar in het uiterste geval de dood een oplossing breng in een vastgelopen proces van rechtsspraak door de media ?
Er lopen in Nederland vermoedelijk tientallen potentiële Karadzic rond die het land graag terug zien
zoals het nog niet zolang geleden was ,zonder klagende en zielige mensen,met een agenda, en daardoor gediscrimineerd worden door de oorspronkelijke bewoners .
Volgde op Euro nieuws de brainwashing van de Europeanen over de arrestatie, en steeds wederkerend de kreet ,7000 Islam mannen die vermoord zijn ,en dat Nederland er niets aan kon doen .
In Afrika vermoorden de Islamieten duizenden burgers ,tenminste volgens die zelfde media ,en verder als foei roepen hoor ik niet .
Of steniging in Iran ,de vrouw tot de nek ,de man vanaf de middel begraven ,en maar stenen gooien .
De EU parlement vraag ,of het misschien niet anders kan, is lachwekkend in deze menselijke tragedie.

philippine said...

Beste Keesjemaduraatje, Ratna Pelle is een parel onder de zwijnen, vooral door haar genuanceerde kennis over Israel en Palestijnen. Daar zou ik maar niet te licht over doen. Want daar hebben we er niet veel van in Nederland. Zij hanteert een manier van discussieren over deze zaken, waar bijna iedereen een punt aan kan zuigen. Ik hoop op veel artikelen, reacties van haar in de media, ongeacht het rioleringssysteem waar ze op aangesloten zijn. Dat zij misschien hoopt ooit weer 'gewoon' links te kunnen zijn is haar goeie recht. Gelukkig doet dat niets af aan haar rechtvaardigheidsgevoel en intelligentie als het gaat over hoe Israel in het nieuws wordt neergezet.

keesjemaduraatje said...

@Philippine: ik ben ook positief over Ratna Pelle.
@LN: Ik weet er te weinig vanaf om met feiten te kunnen reageren. Ik weet dat de islamitische Bosniers ook moordpartijen hebben begaan. Ik weet dat het conflict zo ingewikkeld is, dat je geen echte schuldige aan kan wijzen. Ik weet ook dat Sde burgerbevolking van Sarajevo maandenlang door de troepen van Karadzic is gebombardeerd. Het is goed dat de verantwoordelijken voor de rechtbank moeten verschijnen.

Dirk said...

Ja Kees, dit is je stijl, net als die stapel stencils met dat nietje erdoor. Daarom lees ik het ook zo graag. Maar de massa's willen nu eenmaal iets geilers.

Keesjemaduraatje said...

ja het heeft wel een historie en de achtergrond is heel tragisch. Ik produceerde software met het bekende "message and collaboration-platform" Lotus Notes en de mensen vonden het maar allemaal slecht gedesigned. Daarna ben ik expres de kleuren gaan gebruiken die je nu ziet: licht-geel en gifgroen enzo. Grote "Buttons" erop en wanstaltige lijnen langs de rand. (die moet ik op dit weblog nog erbij zetten) .
Daarna uit Duitsland weggevlucht en hier opnieuw begonnen. Nu is het zo erg dat er mensen in Brazilië mijn software moeten gebruiken als ze een "ticket" willen "inleggen". Dat gaat niet anders. Dat kan alleen met de software die ik heb gemaakt. Dus daar is dat gaan lopen en nu is het zo ver dat ik geen ander design meer wil.

Nu ben ik trouwens weer met andere dingetjes bezig, zoals "service creation" bij banken en grote bedrijven. Vraag niet wat het is, maar ik krijg er wel geld voor.