Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, April 10, 2009

Keesje heeft geen recht van spreken

Door Keesjemaduraatje
Ik ben weliswaar geen imam in het leger geweest, maar wel leraar Maatschappijleer voor de kinderen van soldaten in de legerbasis Stolzenau in de BRD. Bovendien schreef ik in die periode en we schrijven 1987/1988, twee artikelen voor het communistische dagblad De Waarheid. Nu moet alles eruit en ik ga alles opbiechten. 

Stolzenaumess De muur stond er nog en de dreiging vanuit het Oosten was nog niet voor de volle 100% geweken. Ik liet de krant De Waarheid per NATO-post bezorgen bij de kazerne. Tevens was ik lid van de officiersmess en had een pasje voor toegang tot de kazerne. Na und, vraagt de goedgelovige reaguurder zich af. Waarom zou Keesjemaduraatje geen leraar Maatschappijleer kunnen zijn?

In 1981, dus slechts 6 jaar daarvoor, was ik betrokken bij enkele acties van Onkruit, samen met de toen nog jeugdige Wijnand Duijvendak. En ik protesteerde in 1981, samen met ongeveer een miljoen andere demonstranten, tegen de plaatsing van kernraketten in Nederland.

Nu wil ik graag weten: Wist de militaire inlichtingendienst van mijn verleden? Of hebben ze mij niet gescreend, omdat mijn functie geen veiligheidsindicatie had? Of dachten ze misschien: Laat die gozer alsjeblieft nuttig werk doen, dan is hij van de straat. We weten het niet.

5 comments:

Mischel said...

Apestaart Keesjemaduraatje,
Dat „manche Referate, die heute gehalten werden, in engem Bezug zum Werk von Karl Marx stehen, sei schon einmal verraten; dass möglicherweise - wie von den Veranstaltern intendiert - die ganze Konferenz der Kritik der politischen Ökonomie gewidmet“ is, en de zin in het aankondigingstekstje van de ideologiekritische Bahamas-conferentie ook nog verder gaat, is u ontgaan. Net als eerder Clemens Nachtmanns artikel „Drittes Reich, Dritte Welt, Dritter Weg. Warum es auf Anguilla Rum aber keinen Führer gibt“ uit Bahamas nummer 43, waar u het over de Antillen had. http://www.redaktion-bahamas.org/auswahl/web57-2.htm Groet, M.

keesjemaduraatje said...

Het blad Bahamas is helaas in Nederland niet meer te verkrijgen, nadat de linkse boekhandels hebben besloten de "AntiDeutsche"te boycotten in verband met hun steun aan de staat Israel.

De redactie van Bahamas maakt een rare spagaat door de marxistische ideologie te blijven verdedigen en tegelijkertijd het Amerikaanse imperialisme te ondersteunen.

Maar op zich is het interessant om van hun standpunten kennis te nemen. Ook al is het allemaal op een erg hoog abstractieniveau geschreven.

ethan said...

Die onderofficieren mess die hierboven op de foto staat daar ben ik nog s stom en stom dronken uitgewaggeld.
Hadden we kerosine gemixt (das alles door elkaar mixen waar n alcohol % boven de 40% op de fles staat) mn maatje stond achter de bar in die mess. Grappig om dat dan hier terug te zien.

multidifficulti said...

Dat na "zorgvuldige" screening de imam in spé niet door de mand viel heeft ook zijn "voordelen". Mocht men op het onzalige idee komen om de man van Anja Meulenbelt een echte verblijfsverguning en een nederlands paspoort te verlenen kan hij in ieder geval , uiteraard gratis de plaats innemen van de ook al in opspraak geraakte "heer" Ramadan die volgens Anja zo kek is. Niet dat het zoden aan de dijk zet. Maar het scheelt wel geld opdat we een normale imam kunnen vinden voor het leger (hoe lang dat ook moge duren).

ex-collega said...

[quote]Laat die gozer alsjeblieft nuttig werk doen[/quote]Ik gok op t laatste Kees ;-).