Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, May 07, 2009

Advocaat van de Duivel

Door Keesjemaduraatje
Nadat het AVRO Televisieprogramma "Advocaat van de Duivel" het in de afgelopen weken gepresteerd had, in voor het grote publiek nagespeelde rechtzaken, respectievelijk Osama Bin Laden vrij te spreken en Geert Wilders te veroordelen, hadden we er geen groot vertrouwen in toen vanavond Gretta Duisenberg in het programma verscheen om "veroordeeld te worden".

"Kijk er nou niet naar" zei mijn vrouw nog bezorgd. "Wat doe jij jezelf weer aan" Daar verscheen Gerard Spong al in zijn toga. Gretta werd volgens het programma beschuldigd van het ondersteunen van de terreurorganisatie Hamas, anti-semitische uitlatingen en het stelselmatig demoniseren van Nederlandse Joden. Nou daar gingen we. Volgens Gerard Spong is ze natuurlijk op alle punten onschuldig.

Spong zou zelf eens naar Gaza moeten gaan en gewoon eens rondlopen. Misschien dat zijn oren en ogen dan eens opengaan.

Duis Mijn bloeddruk begon te stijgen en de woorden van mijn vrouw begonnen tot mij door te dringen. Ik gaf de afstandbediening aan mijn zoon die meteen overschakelde naar het Duitse Pro7, waar een leuke Ziekenhuis-soap draait. Dat is wel wat ongecompliceerder dan die zwartharige graftak met haar zelfvoldane lach. Ik heb het u even over Gretta en niet over Spong.

Afijn, ik ben iets anders gaan doen. Mijn vrouw helpen bij het onderzoeken van "Genderdifferentiatie bij scholieren van het voorgezet onderwijs", of woorden van gelijke strekking.

Nu toch even op Uitzending gemist gekeken en wat denk je?
Gretta blijkt toch anti-semiet te zijn. Dat had ik van de Staatsomroep dan ook weer niet gedacht.
Maar Osama, die blijft volgens de AVRO onschuldig. Dat dan weer wel.

 

12 comments:

Natasha said...

volgende keer moet je gewoon even doorbijten en blijven kijken, maar er karnemelk bij drinken. Serieus, het helpt.
Je huisgenoten kunnen daarbij meedoen, als ze zich anders teveel ergeren als je er steeds doorheenkwaakt ook nog. We weten niet precies hoe het werkt, maar het is een probaat middel. Iets met bloeddruk ofzo

keesjemaduraatje said...

Natasha, wat fijn dat je er nog bent. Ik dacht dat je naar Chicago gevlucht was.....

Bert said...

Glaasje karnemelk samen met mijn frustratie plemp ik tegenwoordig het internet in. Werkt zeer bevrijdend.

ik said...

je bent ronduit belachelijk als de de AVRO tot staatsomroep bombadeert. Feit is dat de beschuldiging van anti-semitisme tegenwoordig aangeeft dat je kritiek hebt op de fascistische zionistische schurkenstaat wiens advokaten met een gerust hart kinderen van Hitler genoemd kunnen worden. Nooit meer fascisme, nee tegen nazisme en nee ten zionisme!

keesjemaduraatje said...

Ik heb alleen weergegeven wat het programma "Advocaat van de Duivel" over Gretta zegt. Ik heb zelf in dit blog helemaal geen mening over het Beloofde Land of over Gretta geformuleerd.

In de jury zaten een Marokkaan, een SP-er, een vrachtwagenchauffeur, een PVV vrouwtje en een levensgenieter. Dus dat mag je gerust een doorsnede van de Nederlandse Bevölkerung noemen. En toch kwamen ze tot dit zeer genuanceerde standpunt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Bas said...

Het is een vrouw die opgroeide in een tijd toen bevrijding niet geassocieerd werd met 1945.
Het had alles te maken met een BH en een clitoris die gestimuleerd moest worden.
Liefst door donkere krullenbollen met een baard.
Blond met baard had er voor die tijd,grootmoeder toen beaamde het,er een potje van gemaakt.
Gerda,groentemannetje,en al die andere vrouwtjes die iets anders wilden als de boerenlul, zijn gewoon slachtoffer van een droom die nooit werkelijkheid werd.
Maar ,typisch vrouw, ze geven tegen beter weten in nooit op !

keesjemaduraatje said...

ik ben blij over het hoge intellectuele inzicht dat uit voorgaande reactie blijkt

Saloukoning said...

Zoveel moeilijke woorden ook. Clitoris bijvoorbeeld, wat is dat?

Dr.D said...

*Mompelt iets over de vlag uit*...

Natasha said...

Heheh.

ik weer said...

"die zwartharige graftak met haar zelfvoldane lach" en maar zeuren over de "demoniserende praktijken van links"... Ik vermoed dat er iets van een sexuele frustratie achter dit woordgebruik zit.
anti-israel zijn is niet het zelfde als anti-semiet beste keessie, wanneer geef je dat nu eens toe?

keesjemaduraatje said...

@"ik weer": mijn naam is keesjemaduraatje en niet keessie. Het feit dat je over sexuele frustratie schrijft laat zien dat je ook ten prooi gevallen bent van die vreselijke psychologisering van het denken.

Ik heb gewoon een geheel andere mening dan jij. Ik ben blij dat jij en de mensen die zo denken als jij niet aan de macht zijn gekomen in Nederland, want dan zouden er volgens mij doden vallen.