Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, June 07, 2009

Lijstjes voor straks....

Door Keesjemaduraatje
Vroegahh... toen we nog gewoon links waren en wel eens door het pittoreske Amsterdam liepen, op weg naar de Utrechtsestraat, om eens flink door te zakken, kwamen we wel eens langs een gebouw en dan zei er altijd wel één van ons: "Dat staat wat mij betreft boven aan de lijst". We begrepen elkaar zonder verdere uitleg. Het gesprek kwam op een Amsterdamse wethouder en dan was het: "Die staat wat mij betreft op de tweede plaats van de lijst". Verder uitleg overbodig. Het werd woordloos genoteerd in ons grote collectieve geheugen.

Shoarma Nu vele jaren later en ik ben intussen en dat geef ik hier gewoon toe, in meerdere opzichten een kiezer die voldoet aan het zo gevreesde profiel: Een oude blanke teleurgestelde man in een achterstandswijk, kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen aan lijstjes en geloof mij nou maar, die lijstjes worden langer en langer. Clairy Polak staat heel erg bovenaan en het idee om deze vrouw de nieuwberichten in Noord-Korea voor te laten lezen, vind ik geniaal en buitengewoon toepasselijk.

Wat en wie staat er nog meer op die virtuele lijst?
Wat mij betreft gaat Geert Wilders, zodra hij aan de macht is, het produceren, ter verkoop aanbieden en opeten van Shoarma-Pizza verbieden. Dat is ongeoorloofde vermenging van Kulturfremde Speisen. Óf je eet Italiaans, óf je eet Turks. Maar nooit door elkaar. Dat is gewoon een kwestie van beschaving.

In de commentaren mag je gerust van je stemrecht gebruik maken en suggesties voor verdere personen of voorwerpen voor op Het Lijstje doen...
 

No comments: