Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, June 04, 2009

Morgen Stemmen

Door Keesjemaduraatje
Jullie hebben gehoord wat De Leider vandaag heeft gezegd. Allemaal gaan stemmen. Alsjeblieft. Tenslotte hebben de Publieke Omroepen er gisteren en vandaag alles aan gedaan om "Het Linkse Cordon Sanitair" in stand te houden. Youri Albrecht, de journalist, gaf op net twee nog de onafhankelijke mening dat als Turkije geen lid van de EU zou worden, dat we dan een racistisch Europa nastreven. Leuk geprobeerd. De tegenstanders van de toetreding als racisten weg te zetten. Je moet er nog mee oppassen Youri, want anders gaan de mensen straks echt denken dat je maar beter racist kan zijn en dan krijg je echt shit.

TurkeyVanavond dan het groots aangekondigde Profiel van de Rechtse Vrienden in Europa. De Vrienden van Wilders dus. Zo wordt gesuggereerd. Dus interviewden de onafhankelijke journalisten van Profiel alle nationalistische en racistische krachten in Europa en suggereerden daarmee dat Wilders daarmee gaat samenwerken. Wat dus door de PVV ontkend wordt. Maar wel een leuke poging weer, om Wilders zwart te maken.

Bij de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer gebeurde er ook zoiets. Freek de Jonge ging de avond voor de verkiezingen, bij de VARA nog even vertellen dat Wilders NSB is. Van die dingen ja. En dan verbazen Pauw en Witteman zich erover dat Wilders weigert bij hen op te treden. Pas daarna en naar aanleiding van deze misselijke streek, heb ik toen besloten Wilders te gaan stemmen.

Wat nu? Moet Keesjemaduraatje nu weer een bindend stemadvies geven? Lijkt me niet. Ik ben het niet met de PVV eens dat alle grenzen voor Oost-Europeanen dicht moeten. Ik ben gewoon te blij dat Oost-Europa nu vrij is. Ik ben het ook niet met de PVV eens dat Turken "onze baantjes komen inpikken". Mijn mening daarover is veel meer geo-politiek. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de VS gewoon graag willen dat Turkije bij de EU komt, omdat dit onze positie verzwakt. Europa zou ten onder gaan aan chaos. En dat komt de VS goed uit. Maar dat verhaal is populistisch niet zo goed te verkopen. Daarom wordt met angsten gewerkt.

De andere kandidaten zijn nog veel erger. Van Baalen (VVD) is een nazi. Wim van der Camp (CDA) is een eikel. Sargentini (Groenlinks) is een hysterisch wijf. De PvdA daar hoeven we het niet over te hebben. De SP valt me erg tegen. Dan houdt het al snel op.

Morgen, als ik in het stemhokje sta zal ik besluiten waaraan ik mijn twee stemmen geef. (Keesje mag twee keer stemmen) Het is lood om oud ijzer. Dus we zien wel.

4 comments:

Peter V. said...

Ik ben het niet zo heel vaak met je eens, maar nu geef je inzake de toetreding van Turkije tot de Europese Unie een visie waar ik het helemaal mee eens ben.

De toetreding van Turkije wordt ons vooral door de strot geduwd door de Amerikanen. In vrijwel alle zaken hebben de Amerikanen ons altijd met rust gelaten en zich niet met de zaken van de Europese Unie bemoeid, maar in het geval van de toetreding van Turkije staat Europa onder zware druk van de Verenigde Staten.

De bedoeling van de Verenigde Staten is mij ook duidelijk, namelijk Europa verzwakken. Turkije heeft alles in zich om geen aanwinst maar eerder een lastpost van Europa te worden. Het is een groot land, de economie loopt nog steeds ver achter bij die van Europa, het heeft een afwijkende cultuur en Turken zijn een volk met een sterke nationale trots. Dat laatste zal tot gevolg kunnen hebben dat onderhandelingen met Turkije vaak moeizaam zullen verlopen en dat Turkije zich maar heel moeilijk zal kunnen neerleggen bij besluiten die binnen de Europese Unie worden genomen.

Willem said...

Hoezo mocht Keesje twee keer stemmen ?

keesjemaduraatje said...

één van mezelf en een machtiging voor mijn oudste zoon.

Willem said...

Dat is dan inderdaad een pure volmacht als jij voor hem mag kiezen.