Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, August 04, 2010

Novi Vinodolski

De naam zegt het eigenlijk al. Een dolle boel, met wijn en gezang: Novi Vinodolkski, de Riviera van Kroatie, ongeveer 40 kilomter ten zuiden van de wereldstad Rijeka. Je moet toch wat.

Veel Hongaarse en Tsjechische toeristen die het leven nog zo nemen als het komt. Baden en zonnen langs de schone kiezelstranden. 'S avonds langs de boulevard flaneren. Wat drinken. Het leven kan ook mooi zijn.

Novi_Vinodolski
De jonge mensen spreken hier goed Engels. Mijn vrouw probeert wel in het Servo-Kroatisch of wat daar voor doorgaat, een zinvol gesprek te voeren. Maar als je een "Cafe Milk' besteld, krijg je meestal een Cafe au Lait en meer heb ik ook niet nodig. Een croissant erbij en klaar ben je.

Hier liggen hele mooie zeilboten waar nooit iemand op vaart. Volgens mij zijn de Hongaren en Tsjechen nog niet zo ver. Wel gaan hele families op de kade naar een boot zitten kijken. Ook leuk.

Appartement kost 40 Euro per dag en de kleinzoon van de verhuurster vertelde hoe het internet werkt. Student informatica in Zagreb. Een kind kan de was doen. Vandaar dat ik nu op bed met mijn HP mini 220 lig te internetten. Tot gauw.

1 comment:

Paardestaart said...

Gezellig Keesje - ik krijg er zin van..wat een fijn tevreden verhaal. Als het zo mocht zijn dat de zomer voorbij is ga ik hem nog even uitrekken; misschien in Novi Vinodolski of daaromtrent