Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, November 15, 2011

Boekpresentatie Gautam van Henk Krol
Net na de stemming in de Tweede Kamer  waarbij 84 parlementariërs het verschijnsel Weigerambtenaar de kop in wilden drukken, presenteerde VijtigPlus-politicus en oprichter van de Gaykrant Henk Krol zijn boek Gautam aan een dertigtal bloggers, journalisten en politici. Het boek gaat over een Surinaamse jongen die door zijn Islamitische -stiefvader en -stiefbroers wordt mishandeld vanwege zijn homosexualiteit.

Ahmed Marcouch nam het eerste exemplaar in ontvangst en hield een indrukwekkende toespraak over tolerantie. Hij had het boek Gautam toen al gelezen. Hij vertelde als politieman schrijnende en hartverscheurende taferelen met homosexuele moslimjongeren te hebben meegemaakt.

TV-presentator Jürgen Raymann nam het tweede exemplaar in ontvangst. Hij vertelde bij de borrel achteraf dat hij vele Surinaamse wantoestanden rondom homosexualiteit in zijn omgeving heeft meegemaakt.

 

Net toen ik me af begon te vragen of het thema Lijden van het Palestijnse Volk hier in het geheel niet ter sprake zou komen, kwam er een hele mooie jonge vrouw op mij af die aankondigde in april ook een boek bij Uitgeverij van Praag te zullen doen verschijnen. Zij woont in Dubai en komt daar in contact met wapenhandelaren die ook met Hamas handel drijven. "En daar laat jij je kinderen rondlopen?" vroeg ik verbaasd. "Ja, want die kinderen van de Palestijnse leiders gaan ook gewoon naar de Amerikaanse school."  Oh gelukkig maar, ik dacht al dat ze op een houtje moesten bijten. Het heeft er niets mee te maken, maar ik moest het even kwijt.

Ook moet ik even kwijt dat de campagneleidster van Groenlinks naast me aan het tafeltje stond, en die kende het blog Keesjemaduraatje. Dus dat zit wel goed. Wat zal ik er nog meer over schrijven? Nadat Henk Krol een opdracht in mijn exemplaar van Gautam had geschreven, keerde ik tevreden huiswaarts.

No comments: