Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, December 27, 2011

Gregorius Nekschot Bedankt !!

"Het enige blog dat zeilen, kraken, ICT en het Lijden van het Palestijnse Volk tot een zinvolle tijdsbesteding weet te maken"
Het laatste deel van het motto van dit blog dat komt geheel voor rekening van cartoonist Gregorius Nekschot. De uitdrukking : "Het Lijden van het Palestijnse Volk" is onder islambashers en Israel-lovers een gevleugelde uitdrukking geworden. Als ik 's avonds met mijn vrouw aan het avondeten zit en mij schiet opeens iets te binnen rondon het thema Israel, dan vraag ik haar: "Mag ik nog even een opmerking over het Lijden van het Palestijnse Volk maken?" Meestal zegt ze nee, omdat ze er niet meer tegen kan, dat eeuwige gezeik over het beloofde land.

Ga ik 's middags lunchen met de Belg, dan vraagt hij na enig heen en weer gepraat over ICT en over klanten:  "Is er nog nieuws te melden over het Lijden van het Palestijnse Volk en zo ja, wat heeft Anja er mee te maken?"

Gregorius Nekschot heeft ons moed gegeven in donkere dagen. Hij heeft ons iets om voor te vechten gegeven. In de hoogtijdagen van het Islambashen hingen zijn prenten zelfs op de redactie van de Moslimomroep, waar ze meestal door een nijdige hoofdredacteur van de muur werden gerukt.

Bedankt Gregorius





No comments: